Forescik - 05-06-2011 10:20:00

Lata 2006-2010 charakteryzuje niewielka zmiana długości eksploatowanych linii kolejowych, która jest wynikiem dostosowywania infrastruktury do zmieniających się potrzeb przewozowych.

Według stanu na 31.12.2010 r., PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. eksploatowała następujące ilości infrastruktury branży drogowej w jej podstawowych elementach:

1. 19 276 km linii kolejowych, to jest 37 150 km torów, w tym:

- 27 856 km torów szlakowych i głównych zasadniczych,

- 9 294 km torów stacyjnych,

2. 43 657 rozjazdów, w tym:

- 18 774 rozjazdów w torach szlakowych i głównych zasadniczych,

- 24 883 rozjazdów w torach stacyjnych,

3. 16 464 przejazdów kolejowych (w tym 2 751 przejazdów kategorii A),

4. 25 591 obiektów inżynieryjnych,

5. 6 525 budynki,

6. 11 544 budowli.


Przy ocenie stanu technicznego torów przyjęto następujące kryteria ocen:

1. Dobra – linie eksploatowane z założonymi parametrami eksploatacyjnymi wymagające jedynie robót konserwacyjnych,

2. Dostateczna - linie eksploatowane ze zmniejszonymi parametrami eksploatacyjnymi (obniżenie prędkości rozkładowych, wprowadzenie punktowych ograniczeń prędkości) wymagające oprócz robót konserwacyjnych dla utrzymania parametrów eksploatacyjnych napraw bieżących polegających na wymianie uszkodzonych elementów toru,

3. Niezadowalająca - linie eksploatowane przy znacznie ograniczonych parametrach eksploatacyjnych (niskie prędkości rozkładowe, znaczne ograniczenia prędkości, obniżone dopuszczalne naciski) kwalifikujące się do kompleksowej wymiany nawierzchni.



Obecnie Spółka, przy współudziale środków Unii Europejskiej, realizuje zadania inwestycyjne, które przyczynią się do poprawy stanu infrastruktury. Najważniejszym celem działalności inwestycyjnej jest osiągnięcie zintegrowania polskiego transportu kolejowego z systemem wymogów Unii Europejskiej w aspekcie standardów technicznych jak i interoperacyjności linii kolejowych.

www.or-cosinus.pun.pl www.ninjaway.pun.pl www.virtuning.pun.pl www.gimn2a.pun.pl www.biotech09.pun.pl