Ogólnopolskie Forum Kolejowe


#1 05-06-2011 10:16:02

 Forescik

Użytkownik

31190051
Skąd: Trzebiatów
Zarejestrowany: 04-06-2011
Posty: 24
Punktów :   
WWW

Kolej Na EURO 2012

Przypadające w czerwcu 2012 roku na terenie Polski i Ukrainy Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej EURO 2012 stanowią dla nas wszystkich ogromne wyzwanie. Radość z organizacji tej imprezy powinna przekładać się na ogólnonarodowe wsparcie dla wszelkich działań mających na celu jak najlepsze przygotowanie Polski do tego narodowego święta.

Niebagatelne znaczenie w tym procesie ma przystosowanie infrastruktury kolejowej do zwiększenia przewozów pasażerskich w okresie rozgrywek, szczególnie na liniach łączących miasta będące gospodarzami zawodów.
Dla naszego kraju jest to priorytet, tak samo, jak budowa stadionów i dróg. Realizacja wielu inwestycji prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. została przyspieszona właśnie ze względu na to wydarzenie.

W działania te są zaangażowane ogromne fundusze, zarówno budżetu państwa, Unii Europejskiej, jak i środki własne naszej spółki. Jednak nawet największe nakłady finansowe nie są wstanie zastąpić pasji i ofiarności ludzi realizujących te zadania. Z dumą możemy stwierdzić, że Polskie Linie Kolejowe mają wielu takich pracowników.



Polska posiada rozbudowaną sieć linii kolejowych zapewniającą dogodny dojazd w najdalsze zakątki kraju. Kolej łączy również miasta - gospodarzy, w których będą odbywały się zawody mistrzostw. Inwestycje kolejowe wpisujące się proces przygotowań do EURO 2012 to przede wszystkim modernizacje tych właśnie połączeń międzymiastowych w celu podniesienia prędkości, zwiększenia przepustowości linii i skrócenia czasu podróży. Priorytetowym zadaniem jest budowa połączeń kolejowych z lotniskami (Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław), co pozwoli na przygotowanie miast do obsługi zmasowanych przewozów pasażerskich przewidywanych podczas mistrzostw Europy 2012. Część zadań jest w trakcie realizacji i prowadzone są zgodnie z harmonogramami. Pozostałe zadania wpisane na listę indykatywną są w fazie przygotowań.
Podstawowym celem modernizacji jest dostosowanie możliwości eksploatacyjnych linii do prędkości V160 km/h dla taboru klasycznego i 200 km/h dla taboru z wychylnym nadwoziem - dla pociągów pasażerskich, 120 km/h dla pociągów towarowych oraz przystosowanie nawierzchni do nacisku osiowego 225 kN.
Zakres modernizacji obejmuje wymianę nawierzchni torowej, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, likwidację przejazdów kolejowo-drogowych w poziomie szyn i budowę wiaduktów drogowych. Modernizowane są również stacje i przystanki kolejowe-budowane są nowe perony, przejścia podziemne i kładki dla pieszych dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.musclecars.pun.pl www.pgg.pun.pl www.cerberus.pun.pl www.esperanna.pun.pl www.wojownicynocyuni8.pun.pl