Ogólnopolskie Forum Kolejowe


#1 04-06-2011 22:53:06

 Maszynista

Administrator

12847567
Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 20-04-2011
Posty: 105
Punktów :   
WWW

Kolejny etap budowy dworca Kraków Główny

Kolejny etap budowy dworca Kraków Główny

Firma Budus rozpoczyna prace na północnej Antresoli dworca, oraz od strony ulicy Bosackiej. Aby zminimalizować utrudnienia dla podróżnych, będą wprowadzone oznakowania przy wyjściach.

W pierwszej kolejności zostanie zamknięte wyjście z Antresoli na peron 3. Nastąpi to 11 kwietnia. Tuż przed zamknięciem wyjścia informacja o tej zmianie pojawi się na żółto – czarnych oznakowaniach, które wytyczają kierunki ruchu wokół dworca.

W dalszej kolejności zamykane będą wyjścia: na peron 4 (27 kwietnia), na peron 2 (16 maja), na peron 5 oraz WC wschodnie (6 czerwca). Zamykanie wyjść z antresoli na perony nie będzie wiązało się z jakimikolwiek utrudnieniami dla osób niepełnosprawnych i mających problemy z poruszaniem się. Cały czas będą bowiem działały windy.

Nowy dworzec Kraków Główny będzie usytuowany pod torami i peronami dzisiejszej stacji. Połączy kolej z miejskimi autobusami i tramwajami. Będzie to jeden za najnowocześniejszych i najlepiej rozwiniętych węzłów komunikacyjnych w Polsce. Jego poszczególne elementy łączyć będą ruchome schody
i platformy, windy oraz tradycyjne klatki schodowe. Przestrzeń dla pasażerów zostanie zorganizowana
na powierzchni 12 tys. metrów kwadratowych.

W hallu głównym znajdą miejsce m.in. kasy biletowe, centra obsługi klienta, skrytki bagażowe, miejskie punkty informacyjne, bankomaty, kafejki czy kioski prasowe. Na jednym z poziomów zaplanowano poczekalnię dla pasażerów, restauracje i sklepy.

Obecnie firma Budus wykonuje tunele technologiczne, kanały oraz zbiornik wodny przeciwpożarowy. Są także wykonywane fundamenty pod schody tradycyjne oraz schody ruchome. W trakcie realizacji są ponadto roboty zabezpieczeniowe przy istniejących stropach.

Nowy dworzec będzie gotowy w II kwartale 2012 r. Jego budowa jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” Unii Europejskiej. Koszt prac to 130 mln złotych.

źródło: PKP S.A.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.studenci.pun.pl www.underworldevolution.pun.pl www.ovb-zdw.pun.pl www.lobzonka.pun.pl www.rozroczenarol.pun.pl